Ukončení sezony 2017 Agrotec Rallyshow Brno

11.11. 2017 se konala na Brněnském výstavišti Agrotec Rallyshow Brno, kde jsme samozřejmě nesměli chybět. V tuhle dobu už měla být Octavie dávno rozebrána a chystána na další sezonu Rally. Jednou večer Romanovi ale zavolal Bořek, zda se soutěže nechceme s naší závodnickou zúčastnit. Jistě že Roman nemohl odmítnout. Doladilo se na Octavii pár věcí a mohlo se jet. Soutěž se nám konala prakticky před barákem, takže stačilo vyrazit ráno onou sobotu. Dorazili jsme na místo k pavilonu Z na Brněnské výstaviště. Čekal na nás zastřešený servis s přívodem elektriky, takže naprostá spokojenost. Nachystali jsme vše, co bychom mohli potřebovat, od plachty pod závoďáka, přes pneumatiky až k malému občerstvení a kafíčku.  Mohlo se jít „najíždět“. S Romanem jsme párkrát projeli trať, která pro nás byla připravena. Pro spolujezdce naprosto nezajímavá. Roman však byl s tratě nadšený. Věděla jsem však, že úzké prostory mezi betonovými patníky pro našeho miláčka nejsou. První kolo jsme jela s Romanem já, samozřejmě se moje obavy naplnili a přijeli jsme zpět s uštípnutým diskem. Těžká Octavie byla mnohdy hodně blízko zdem nebo jiným nástrahám. V dalším kole už jsem jet nepotřebovala :-). Na sedadlo spolujezdce usedl náš hlavní sponzor pan Šandera – jemuž patří velký dík. Roman ho svezl, aby si to oba užili. Po návratu vypadali oba moc spokojeně, jen naše Octavia měla uštípnutý další kus disku. Potom už zbýval prostor na zábavu, Roman svezl každého, kdo chtěl. Vyzkoušet si podruhé horké sedadlo spolujezdce měl možnost i náš hlavní správce webu a vážený fotograf Honzík Šmerda. Když jsem se ho ptala, jaké to bylo, odpověděl takto: „ Ten rachot z pořádného závodního speciálu mi naháněl strach a byl jsem plný očekávání, jaké to bude. Vedle Romana jsem už jednou seděl v Mýtě 2013, ale v oktě to bylo opravdu něco jiného! Po tom, co Roman po 2 kolech ohřál auto, sešlápl plynový pedál a já měl opravdu důvod se bát. Rychlý průlet kolem pavilonu Z, následné prudké brždění do levé zatáčky, kouř z gum, spolupráce plynu a ruční brzdy a následně další levá a my stále letíme jedním bokem, poté rychlý výjezd a to už doháníme Lancera před námi. To se mi hodí, Roman musí zvolnit a já to můžu vydýchat… nechá si ho chvíli odjet a už mě zase posílá prvního bokem do zatáčky. Koukám z okna a odpočítávám sloupky, které trefíme. U toho přemýšlím, že v autě musí panovat opravdu obrovská důvěra, když k někomu usedáte. Po pár obkroužených kolech na výstavišti se vracíme do servisu a já jsem plný emocí. A to jsme jeli pouze mezi barely a páskami. Představa, že letíme lesem vytočenou šestku, je pro mne asi nereálná. Proto musím vzdát obdiv všem mitfárům, kteří mají tolik odvahy usednout k těmto „šílencům“. Romanovi mnohokrát děkuji za svezení a celému týmu za příjemně strávený den s přáteli a pěkné ukončení letošní úspěšné sezony.“

Jsme moc rádi, že se svezení líbilo a budeme se těšit na další. Podobný názor měli i ostatní svezení „spolujezdci“.  K soutěži se také vyjádřil Roman : „Z mého pohledu nad očekávání parádní den, od setkání se s příjemnými pořadateli, pres krásné kryté zázemí v pavilonu Z, až po zábavnou trat s paralelním startováním která pro naše relativně neohrabané velké auto nebyla úplně optimální… Ale o to víc jsme si mohli užít jízdu s pravou rukou téměř stále pověšenou za ruční brzdu a bavit sebe, spolujezdce a diváky kolem trati… a to byl náš plán… užít si ten den a s nadšením se rozloučit se sezonou 2017…. za mě tedy naprostá spokojenost a těším se na další sezonu, a samozřejmě s radostí opět ukončíme znovu na Agrotec Rallyshow 2018! Už teď se těšíme!“

To že si Roman užíval, bylo hlavně poznat na stavu naší závodničky. Takzvaný „Drtikol“ Roman stihl zničit dvě sady pneumatik, kdy je sjížděl úplně na drát. Zápal boje je poznat i na mírných vadách na kráse kastle Octavie, když ji Roman posílal na plot nebo betonové patníky. Zbývalo poslední kolo, kdy se tak tak vyměnili zmíněné sjeté pneumatiky. Šli jsme se podívat, co nám Roman na trati vyvede. To už bylo poznat, že není vše jak má být. Aute se v každé zatáčce blížilo ke zdi čím dál víc, jiskry lítali od kol.. To už Roman sjel další pneumatiky, díky tomu vznikl ale větší problém.

Roman dojel další kolo a zastavil za cílem. Kdy mu někdo říká, že mu cosi teče z auta. Roman byl ale přesvědčený o tom, že to nám tak teče normálně,že to je dobrý. Někdo mu to řekl znovu a znovu a Roman stále trval na tom, že to tak má být. Za chvilku všichni zjistili, že naše Octavie opravdu „krvácí“. Utrhla se hadice od serva. Pneumatiky na drát, blinkry rozbité, auto odřené a pod autem kaluž oleje.. 😀  Jinak úžasná soutěž, kterou jsme si všichni uživali.

Velký dík patří všem pořadatelům nejen této soutěže, všem kamarádům, fotografům a hlavně mechanikům co nám dělají to Rally krásnější. Výborné zakončení naší sezony 2017. Doufáme, že sezona 2018 bude pro nás úspěšná, a ze všemi se znovu setkáme. Těšíme se na vás a já se jdu ukládat k zimnímu spánku. Nashle za rok přátelé 🙂