Rally Světlá 2017 z pohledu posádky

15

Přípravy začali 3 týdny před soutěží, po přesunutí datumu soutěžě nebylo ale jisté jestli se z časových důvodu zúčastníme, nakonec po dohodě s týmem jsme se domluvili že se zúčastníme.

Týden před soutěží jsme trávili na dílně celé dny aby jsme stihli vše připravit. Nachystali jsme Oktávii a zázemí týmu. Ve středu v pozdních hodinách večer  jsme  vyrazili na krátký test aby jsme zjistili, jestli vše funguje jak má.. Test probíhal už za tmy,  na krátkém úseku jsem se snažil opět si zvyknout na auto, přece jen roční přestávka byla znát. Po menším problému s brzdami jsme si řekli že auto je plně nachystané a můžeme příští týden vyrazit na závody.

Příští týden ve čvrtek  ráno  jsme s Ondrou vyrazili do Světlé n. Sázavou aby jsme obhlídli podmínky a zajistili místo pro servis. Zbytek týmu Roman s Markét a Milan s Vaškem dorazili večer společně se zázemím týmu.

V pátek ráno jsme postavili celý servis, vyrazili jsme s Markét na administrativní přejímku, vyřídili jsme si potřebné věci ke startu, bylo nám přiděleno st.č. 21…

Po přejímce jsme vyrazili napsat si rychlostní zkoušky, zdálo se nám to hodně rychlé, v některých  úsecích jsem si nedokázal představit jak rychle se tady pojede se závodním autem. Tři průjezdy každou rychlostní zkouškou nám stačili a rozpis se nám zdál dobrý.

Přišel čas technické kontroly závodního auta, vyrazili jsme tedy ze servisu na náměstí, kde nám komisaři zkontrolovali auto. Vše proběhlo v pořádku až na telefonní číslo dispečinku které jsme zapomněli nalepit do  interiéru auta, nebyl to žádný závažný problém a přejímkou jsme prošli.

Po příjezdu zpátky do servisu se nám ale něco nezdálo, zjistili jsme, že na spodním uložení motoru máme zalomený šroub v držáku převodovky, byl to pro nás velký problém, kluci ale předvedli super výkon a podařilo se jim závadu odstranit, my jsme se tedy mohli plně soustředit na zítřejší start soutěže. Probrali jsme ještě nějaké věci ohledně závodu apod. Přišel večer a my jsme se uložili ke spánku.

V sobotu ráno po šesté hodině se začal probouzet celý servis. Začali jsme se chystat ke startu, chystáme už jen nějaké drobnosti, napájení kamer, funkčnost interkomu apod.

V 9 hodin vyrážíme ze servisu na slavnostní start, po přejetí rampy se objevil další problém, auto jede pouze na tři válce, v polovině přejezdu jsme museli zastavit  a závadu řešit, naštěstí jsem věděli kde může být problém, na vině byla ulitá svíčká na třetím válci.

Svíčku jsme vyměnili a vyrážíme dál ke startu do první rychlostní zkoušky.

Před startem jsme nějakou dobu čekali kvůli nehodě jedné z posádek.

Pár minut před startem se oblíkáme a usedáme do auta. Nastartoval jsem auto a přišel opět stejný problém, auto tentokrát jelo pouze na dva válce, zbývali cca 4 minuty do našeho startu a já rychle vyběhl ven a snažil se zjistit co se tentokrát odehrálo, na vině byli opět svíčky na prvním a třetím válci, naštěstí jsme sebou měli náhradní svíčky a proběhla rychlá výměna,  to nás ale rozhodilo a už jsme nebyli v takový pohodě jako předtím. Báli jsme se aby se nám to nestalo na rychlostní zkoušce.

Odstartovali jsme do první zkoušky a čas v cíli nebyl špatný na začátek, zdálo se že vše funguje jak má, motor běžel bez problému. Druhá rychlostní zkouška byla bez problémů,  místama je rychlost tak velká že z toho máte špatný pocit…

Krátce po startu třetí rychlostní zkoušky nás zastavovali pořadatelé, viděli jsme rozbité auto Zdendy Němce, kluci byli pořád v autě tak jsme ihned zastavili a šli jim pomoct, auto bylo rozbité ale naštěstí posádce nic nebylo. Pokračovali jsme dál volným průjezdem a v cíli jsme dostali náhradní čas.

Vraceli jsme se po přejezdu na první servis, kluci zkontrolovali jestli je vše dotáhlé jak má a jestli někde není nějaký problém. Udělala se klasická kontrola a dotankování, my jsme tedy vyrazili do další sekce, s motorem už nebyl žádný problém, pro jistotu jsme si vzali další náhradní svíčky kdyby se problém s motorem opakoval.

Další rychlostní zkoušky bez problému, všichni začali zrychlovat a my jsme museli také, druhé časy ve třídě nás posunuli na osmé místo absolutně. V autě sem se začínal cítit čím dál líp, nový pneumatiky fungovali až jsem z toho byl překvapený, pořád jsme ale měli velké rezervy aby se nic nestalo. Po průjezdu 6. RZ vyrážíme na poslední servis,  s autem opět nebyl žádný problém a my jsme se mohli plně soustředit na jízdu. Zbývali poslední tři rychlostní zkoušky, chtěli jsme hlavně dokončit. Stojíme na startu poslední rychlostní zkoušky a doufáme že všechno vydrží. Trochu jsme zvolnili aby nenastal nějaký problém, v cíli byla obrovská radost, po těch problémech před startem soutěže a během první sekce jsme něvěřili že se nám podaří dokončit soutěž, je to pro nás první společný dokončený závod v Oktávii. Vracíme se do servisu a vidíme radost všech členů v týmu, třetí dokončený závod v řadě a s největší pravděpodobností opět na stupních vítězů. Balíme servis a napjatě čekáme na večerní vyhlašení, kde se dozvíme výsledky. Nakonec z toho bylo 2. místo ve třídě A3, 8. místo v absolutním pořadí a 1. místo ve smíšených posádkách.

 

Chci strašně moc poděkovat Všem členům týmu, kteří nás podporovali a dělali vše co bylo v jejich silách aby jsme se mohli postavit na start. Bez Vás by to nešlo. Díky moc!  Tomáš Uher